Освіта повинна виховувати особистість: висновки дискусії із Ґаррі Джейкобсом

//Освіта повинна виховувати особистість: висновки дискусії із Ґаррі Джейкобсом
op

Як адаптувати до реалій застарілу систему шкільного навчання? Як перейти від викладання, що базується на передачі знань, до навчання, що розвиває в учнях особистість? 28 березня у хабі “Освіторія” про ці та інші освітні питання дискутували агенти змін під час hardtalk із  Ґаррі Джейкобсом – консультантом у сфері освіти, дійсним членом Римського клубу та головою правління Світового консорціуму університетів.

Дискусія стала частиною освітнього hardtalk “Рушійна сила реформи української освіти – яка вона?”, організованого ініціативою GoGlobal, громадською спілкою “Освіторія” та Green Education Ukraine, участь в якому взяли вчителі, викладачі, представники державних установ, громадських організацій та ініціатив, що працюють у сфері розвитку української освіти.

Шкільне навчання майбутнього – це, перш за все, процес, орієнтований на людину і спрямований на розвиток цінностей, навичок та компетенцій. Нова парадигма шкільної освіти повинна бути гнучкою і підлаштовуватись під учня, але при цьому максимально розвивати навички командної роботи та співпраці. Навчання у школі має бути міждисциплінарним і ґрунтуватись на здобутті учнем досвіду, чого можна досягти за допомогою заохочення навчати інших, дискусій та виконання завдань у групах.  

На думку пана Джейкобса, Україна має значну перевагу у трансформації звичної для нас системи освіти:

В Україні, на відміну від інших країн, де я проводжу лекції, є величезний освітній потенціал, адже тут існують ініціативи, які уже впроваджують освітні зміни і трасформують стару систему викладання. Це колосальна робота як із вчителями, так і з дітьми. І у цьому випадку дуже важливо підтримувати вчителів-інноваторів, які протистоять цій системі.

лд

Довідка: Ґаррі Джейкобс – американський письменник, дослідник і консультант у сфері освіти та глобального управління, управління бізнесом, економічного і соціального розвитку. Виконавчий директор Всесвітньої академії мистецтва та науки (World Academy of Art & Science). Головний виконавчий директор і голова ради Світового консорціуму університетів (WorldUniversity Consortium). Головний редактор Cadmus Journal – журналу у сфері економіки, освіти, міжнародної безпеки та глобального управління.