Donate

В Одесі та Дніпрі пройшли виборчі хакатони “GoElection”

//В Одесі та Дніпрі пройшли виборчі хакатони “GoElection”
GoEl

Команда Global Office провела виборчий хакатон «GoElection», де виборці могли б проаналізувати проблеми виборчого процесу та інтенсивно розробити рішення протягом двох днів. Виборчий хакатон відбувався одночасно у двох містах (Одеса та Дніпро) 28-29 червня 2019 року.

Одним з найбільш важливих елементів демократії в будь-якій країні є вибори. Виборчий процес в Україні стикається з рядом труднощів, які суттєво ускладнюють розвиток демократії в нашій країні. Як наслідок – ми маємо недовіру до виборів. Ця недовіра породжує відірваність політиків від виборців та недовіру виборців до політиків, перешкоджає участі у виборах “нових” сил та кандидатів.

Чому саме хакатон? Взагалі, хакатон складається з двох частин: Hack (зламувати) та Marathon (марафон) – це захід, під час якого команди вирішують певну проблему в обмежений період часу. В кінці хакатону кожна з команд представляє свій результат перед журі. Переможці отримають необхідну підтримку (менторінг) під час доопрацювання ідеї та запуску свого проекту. Власне кажучи, це можливість під час повного занурення за пару днів вплинути на сферу, яка цікавить, створивши конкретне вирішення проблеми і представивши його світу.

GoElect

Проблеми та виклики для вирішення були підготовлені експертним середовищем, партнерами проекту та командою. Кожна команда отримала на початку виборчого хакатону «GoElection» для вирішення одну з проблем \ викликів :

1. Запроси мене на вибори

Попри поширену думку, багато людей у віці від 18 до 25 років не цікавляться виборчим процесом та не голосують. Як переконати молодь у тому, що їх голоси важливі?

Результатом роботи над викликом має бути перша версія медіапродукту – відео, коміксу, SMM кампанії тощо.

2. Чому він не прийшов?

Соціологи стверджують, що молодь у віці від 18 до 29 років має тенденцію до аполітичності та не голосує на виборах. Як розібратися у тому, чому саме молодь не хоче голосувати?

Результатом роботи має бути план дослідження суспільної думки та перші підсумки – міні-інтерв’ю, онлайн опитування тощо.

3. User friendly вибори

Серед причин, з яких люди не потрапляють на вибори, навіть якщо хочуть проголосувати, називають складність виборчого процесу: якщо людина перебуває не за місцем реєстрації, вона матиме витратити час за написанням заяв та пошуком документів. Як зробити цей процес простішим та допомогти людям витратити мінімум часу на бюрократію?

Результатом роботи має бути прототип вебсайту або мобільного додатку, які допоможуть людям оптимізувати підготовку до виборів.

4. Зважений вибір

Багато хто погодиться, що інформований вибір під час перегонів зробити непросто: на людину впливають близькі та пропаганда, а першоджерела читати нудно і взагалі немає часу розбиратись. Як допомогти людям у віці від 30 до 39 років зробити зважений вибір і та не потонути в океані інформації?

Результатом роботи над викликом має бути перша версія медіапродукту – відео, інфографики, брошури тощо.

5. Щеплення від пропаганди

“Фейк ньюс” на “чорний піар” є дуже поширеними інструментами передвиборчої боротьби. Такі інструменти не тільки здатні впливати на думку виборців, але й створюють токсичну атмосферу навколо виборчого процесу, внаслідок чого люди перестають обговорювати політику та не займають активну позицію. Як це подолати?

Результатом роботи над викликом має бути перша версія медіапродукту – вебсайту, відео, SMM кампанії тощо.

GoElec

Протягом виборчого хакатону ми рекомендували командам дослідити проблему за допомогою експертів \ менторів, що були присутні на хакатоні та загальнодоступних матеріалів. Серед експертів \ менторів ми обрали:

В Одесі:

  • Гаррі Краевец – креативний директор агентства Mizantrop, співзасновник школи персонального маркетингу ІКОНА та альтернативно-демократичної школи Alterra.
  • Євген Борисенко – проектний менеджер аутсорсингової IT компанії DIGIS, магістр політології.
  • Євген Попов – PhD in Political Science, керівник Південноукраїнського представництва Міжнародного фонду “Відродження”, розробник ідеї у ivote.com.ua.
  • Павло Колотвін – керівник “Інституту політичної інформації”, розробник виборчого проекту iVote.
  • Сергій Сарафанюк – член консультативної ради з охорони культурної спадщини Одеської ОДА, співголова Консультативної ради з планування міста Одеси; член комісії з Громадського бюджету міста Одеси.
  • Оксана Орел – голова Ширяївської районної державної адміністрації.
  • Людмила Ямщикова – регіональна координаторка зв’язків з громадськістю Представництва Уповноваженого ВР із прав людини в південних областях.
  • Наталія Владикіна – фахівець по роботі з персоналом, керівник тренінгового центру клініки “Одрекс”. Працювала в команді Саакашвілі в його одеський період.
  • Катерина Маденс – журналістка-розслідувач ВГО “Автомайдан».

В Дніпрі:

  • Артем Романюков – голова правління в Громадський Контроль, член РГК НАБУ трьох скликань.
  • Виктор Пащенко – політолог, викладач та дослідник суспільно-політичних процесів.
  • Олександр Славский – завсновник Business Incubator Group Ukraine, експерт у сфері побудови та підтримки відносин із соціальними проектами, бізнесом та державними органами.
  • Яніка Мерило – драйвер «Коаліції електронної держави» (КЕД), куди входять основні організації з електронного правління, а також керує ELEKS Nordic.
  • Сергій Горностаєв – політолог
  • Ілля Рибаков – розслідувач, експерт з відкритих реєстрів

Рішення, що були розроблені учасниками повинні бути здійснені учасниками (або організаціями, які надали свою згоду на здійснення). Це означає, що команди мали показати конкретний шлях реалізації проекту вирішення проблеми демонструючи перелік необхідних ресурсів та план впровадження проекту.

Протягом Хакатона команди перезентовалі різні ідеї проектів, але часто ці проекти змінювалися в силу різних причин. Менторська підтримка  допомогла командам зрозуміти як саме ці проекти можна вдосконалити та реалізувати.  До фіналу дійшли такі проекти :

GoElections

В Одесі:

  1. Vu-борець 138
    Створення відкритого соціального ресурсу, а саме сторінки на Фейсбук, для аналізу роботи кандидатів по 138 округу (північ одеської області) під час передвиборчої кампанії до Верховної Ради.
  2. Vote bot – Устим
    Допомагає орієнтуватись у виборчому процесі за допомогою простих питань-відповідей у месенджері телеграм

В Дніпрі:

  1. Тебе не треба
    Відеоролик, що мав на меті збурити глядачів та зруйнувати стереотипи, що все вирішено за нас.
  2. Бот в допомогу!
    Телеграм бот, який допоможе виборцям обрати партію чи кандидата, хто якнайбільше відповідає їхнім цінностям, а також до цього ж надаватиметься база, де буде інформацію щодо діяльності кандидатів та партій.
  3. Бунтуй-голосуй!
    Конкурс мотиваційних постерів, найкращі з яких будуть транслюватися як реклама у мережах та будуть розміщуватись у молодіжних просторах.
  4. Мажоритарка 2.0 – система для проведення соціального опитування з використання блокчейну.
  5. Морда_з_борду – Розміщення мотиваційного борду у м. Кам’янське, що змінить ставлення до виборів.

Проекти оцінювались журі за критеріями: можливість реалізації, інноваційність та універсальність використовувати в інших регіонах. Переможцями хакатону стали: «Vu-борець 138» та проект «Тебе не треба». Команди-переможці представлять результати проектів впродовж 2 тижнів та отримують відшкодування витрат на реалізацію у розмірі 12 000 гривень.

Хакатони організовано Інститутом розвитку громадянського суспільства 12 за підтримки GoGlobal. Заходи проводяться в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!» USAID/ENGAGE, що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку USAID та здійснюється Pact Ukraine.